Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/prositec/ha-alternativi.com/wp-content/plugins/ad-inserter/ad-inserter.php on line 3766

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/prositec/ha-alternativi.com/wp-content/plugins/ad-inserter/ad-inserter.php on line 3773
איך ירדתי 25 ק"ג ואיך זה קשור לטיפול טבעי למחלת הסרטן? | האלטרנטיבי
הרשמו לבלוג וקבלו התראה למייל בכל פעם שמתפרסם פוסט חדש !

איך ירדתי 25 ק"ג ואיך זה קשור לטיפול טבעי למחלת הסרטן?

גבר עצבני אוכל המבורגר

ארוחת בורגר לייט. לא מה שחשבתם…

הפעם אני אספר לכם על חוויותיי משיטת "קינגסטון קליניק", ואיך בעזרתה ירדתי כ-10 ק"ג (מתוך ה-25 שירדתי בסה"כ).
"דיאטת קינסטון" זו שיטה שנוצרה במקור על מנת לעזור לאנשים להחלים ממחלת הסרטן (וממחלות קשות אחרות), ונקראת על שם הקליניקה שבה היא פותחה ואליה הגיעו אנשים כדי לעבור את הטיפול (אזהרה).
הקליניקה פעלה בשנים 1938 – 1988 בקינגסטון, אדנברו (סקוטלנד) בבניין הזה:


לפני כמה שנים טובות, סיון (אשתי) נתקלה במקרה בספר "שביל הזהב לריפוי טבעי" (מאת שרה חמו).
היא קראה אותו בהתלהבות, ספרה לי עליו והחלטנו לנסות להשתמש בשיטה (לא כדי לפתור איזו בעיה גופנית, אלא מתוך מודעות לענייני בריאות).
התוצאה (בין הייתר) הייתה שירדתי כ-10 ק"ג בלי שהתכוונתי… 😉

כהרגלי (לאחרונה) נתחיל בעדויות / סיפורי הצלחה של אנשים על השיטה.

הפעם החלטתי לעשות לעצמי חיים קלים ובמקום לתרגם מאנגלית, מצאתי אתרים בעברית.
בסוף יצא שאני מציג את סיפורי ההצלחה של מטפלות בשיטה (כולל שרה חמו עצמה):

"נולדתי בתל אביב ואני בת 62.
בגיל 40, לאחר כמה שנים קשות ועבודה מאומצת, חליתי במחלה אוטואימונית כלייתית.
בניסיון לרפא את מחלתי – הציעה לי הרפואה הקונבנציונאלית להשתמש בסטרואידים.
דחיתי את ההצעה על הסף כי ידעתי שהשימוש בסטרואידים לא רק שאינו מבטיח ריפוי אלא שהוא גורם לתופעות לוואי קשות ומסוכנות.
במשך שנה ארוכה, מפחידה וכואבת הלכתי בכל מיני דרכים אלטרנטיביות  – אך לא השגתי את הריפוי המיוחל. רק בתום שנה הגעתי אל ספרה של שרה חמו, 'שביל הזהב לריפוי טבעי', ואל הנטורופת אלי שטראוס, והתחלתי לחיות על פי עקרונות שיטת קינגסטון קליניק.
לאחר חודשיים וחצי שבהם שיניתי את הרגלי חיי ואת תזונתי, נרפאתי ממחלה הנחשבת לכרונית וחשוכת מרפא.
מאז ועד היום אני בריאה.
שיטה קינגסטון לימדה אותי על מודעות למזון ועל הקשבה לגוף ועל הקשר שבין השניים. ועל כך אני אסירת תודה.
בכל לבי אני מאמינה כי שיטת קינגסטון היא הדרך הפשוטה והחכמה למניעת  מחלות ולריפוין."
(אניבאר חיה פיק)

עוד עדות מאותו האתר (מטופלת של אניבאר):
"אני שמחה לספר שבזכות עבודתנו המשותפת עם שיטות קינגסטון ושלטון* הצלחתי להשיג שיפור עצום בכאבים הכרוניים מהם סבלתי מאוד בעבר, ואני גם מאמינה שעם הזמן הם ייעלמו לחלוטין. בנוסף, משקלי התאזן, הרגשתי הכללית השתפרה, וכן השתפר מצב מערכת העיכול, העור והציפורניים."

* שיטת שלטון – סוג של דיאטה שבו אוכלים רק אוכל צמחי טרי (לא מבושל). כלומר רק ירקות, פירות ואגוזים. אגב, זאת עוד דיאטה שעשיתי בעבר לצורך בריאות (ועל הדרך השלתי כמה ק"ג). משום מה שכחתי ממנה לגמרי… השיטה הזאת בהחל שווה פוסט משל עצמה אז אשתדל לכתוב על זה בהקדם האפשרי.

וזאת העדות של שרה חמו עצמה:

"לפני שנים רבות הייתה אישה צעירה בת 34, אם לשתי בנות. זה לא גיל שבו אישה מצפה לשמוע שחלתה בסרטן הלימפה מסוג נון-הודג'קין שהתפשט לכבד ולצומת הלימפה בבטן.
הוצע לי טיפול כימי וקיבלתי אותו ללא ערעור, כמו ילדה טובה.
מהר מאוד גיליתי שעשיתי טעות קשה כי איכות חיי התדרדרה במהירות עד שביקשתי למות. התחלתי להבין שהטיפול מזיק יותר מאשר מועיל והחלטתי להפסיקו בתחילתו.
למזלי איני שומרת סוד ושיתפתי את סביבתי גם בהחלטה הזאת וכולם החלו לחפש עבורי אלטרנטיבה. מכל מה שהוצע לי בחרתי במה שנראה לי הכי הגיוני – שיטת קינגסטון קליניק לאורח חיים בריא. שיטה פשוטה ולא קיצונית עם הרבה היגיון בריא.
הגעתי לנטורופט שמטפל בשיטת קינגסטון קליניק והוא הסביר לי כיצד לשנות את אורח חיי בעזרת תזונה נכונה ואני הוספתי לכך שינה מוקדמת, קימה מוקדמת וטיול בוקר. לא היו לי אשליות שזה ירפא אותי אך להפתעתי הרבה תוך חצי שנה הרגשתי שחיי ניתנו לי חזרה. הדיכאון חלף וההרגשה הגופנית הייתה של בריאות תוססת.
לא טרחתי לעשות בדיקות מסוכנות כדי לגלות אם אני בריאה כי לא התכוונתי לעשות שום טיפול שיזיק לי. הסתפקתי בהרגשה שאני בריאה וכך חלפו להן 32 שנה ואני כבר כלל לא צעירה אך עדיין מרגישה נפלא."


ההגיון שמאחורי שיטת קינגסטון

למיטב הבנתי, הרעיון מאחורי השיטה היא שהגוף נבנה לשרת פחות או יותר את אורח החיים של האדם הקדמון. עם הזמן האדם החל לסגל לעצמו אורח חיים שונה, דבר שפגע  מאד בבריאות של האדם הממוצע.
זה נכון שמחלות נגרמות כתוצאה מגורמים "חיצוניים" כמו חיידקים, וירוסים, תאים סרטניים וכו', אבל למעשה כאשר הגוף נמצא במצב טוב, הוא בדרך כלל מצליח להתמודד עם אותם גורמים ולהביס אותם. לעומת זאת, כשהגוף נמצא במצב לא טוב (מזוהם ע"י עודף של חומרים לא טבעיים ולא בריאים) אז קל לגורמים חיצוניים לנצח אותו.
הגוף מזדהם ע"י אותם חומרים לא טבעיים כתוצאה מכך שאנחנו מכניסים לגוף ג'אנק (אוכל ושתייה לא בריאים) ורעלים (תרופות, כימיקלים וכו') במשך שנים ארוכות, והגוף לא נבנה להתמודד עם כמות כל כך גדולה של זבל ורעל. בנוסף להעמסה של חומרים לא בריאים, באורח החיים המודרני אנחנו בנוסף גם לא מאפשרים לגוף לנקות את עצמו בצורה יעילה, על פי התכנון המקורי שלו.
הגוף למעשה נבנה עם מנגנון ניקוי עצמי שמסלק מתוך הגוף את פסולת המזון, וכן חומרים לא בריאים (כל עוד מדובר בכמות סבירה), אבל כדי לעשות עבודה יסודית נדרשות עבורו שעות מנוחה (שינה) בכמות מספקת. כמו כן חשוב לציין שכאשר אנחנו אוכלים ומנשנשים סביב השעון, הגוף משקיע את רוב האנרגיה שלו בעיכול ומשקיע רק מעט כוחות בניקוי.
כתוצאה מכך, הגוף לא מצליח להיפטר מכל הזבל והרעל שאנו מעמיסים עליו (חומרים משמרים, צבעי מאכל, ריסוס, אלכוהול, משככי כאבים וכו' וכו'), והם מצטברים בגוף ותורמים לחוסר הבריאות.
אם קצת קשה לכם להבין את הרעיון או להסכים איתו, נסו לחשוב מה היה קורה אילו הכנסתם לרכב שלכם באופן קבוע דלק מדולל במים, או דלק שכולל עוד מרכיב/ים ( נניח סוכר או מלח, או מיץ פטל). ברור שאם מכניסים כמות דגולה הוא היה נתקע מידית, אבל אם היה מדובר בכמות קטנה בכל פעם אז יתכן שהבעיות היו צצות בהדרגה ולא במכה אחת.


עקרונות השיטה

שיטת קינגסטון מורכבת למעשה משני מרכיבים:
א. להכניס לגוף רק רק אוכל טבעי,  מזין ובריא.
ב. לאפשר לגוף מנוחה ארוכה מעיכול כדי שהוא ישקיע יותר שעות בניקוי.
כתוצאה משני המרכיבים הנ"ל, הכנסת החומרים הלא בריאים נעצרת, וחומרים לא בריאים שכבר נמצאים במערכת נפלטים החוצה בהדרגה.
ע"י כך ניתן למעשה לעזור לגוף להחלים ממחלות ומסיבוכים גופניים קשים.


אז איך מבצעים את דיאטת קינגסטון?

אלה לדעתי הם המרכיבים החשובים ביותר:

1. מפסיקים לאכול אחרי ארוחת הערב (שאותה מתחילים בסביבות 18:00) וכך בעצם מאפשרים לגוף לצום מסוף הארוחה הזאת ועד למחרת, ולנקות את עצמו.
2. מקפידים על שינה מספקת (8 שעות לפחות).
3. כארוחת בוקר אוכלים 3 פירות עסיסיים (מלאי מיץ) כגון תפוחים, אגסים, שזיפים וכדומה (לא בננות). חוץ מזה לא אוכלים כלום עד ארוחת הצהריים (גם לא קפה). ע"י כך מאפשרים לגוף להמשיך לצום ולנקות את עצמו עד הצהריים (כי הפירות מאד קלים לעיכול).
4. ארוחת צהריים (בסביבות 12-13):
א. סלט ירקות ענק (אין שום הגבלה על הכמות. כל המרבה הרי זה משובח). ניתן להוסיף לו כל סוג של ירק טרי + שמן זית.
ב. במידה ולא שבעתם – עד 4 פרוסות של לחם מלא עם ממרח מתוך הרשימה הבאה: דבש, חמאת בוטנים טבעית (מבית טבע) המכילה בוטנים בלבד, חמאה, קוטג' (לודא שהוא לא מכיל מייצבים ו/או חומרים לא טבעיים אחרים), וטחינה מלאה (טחינה שמכינים בבית מטחינה גולמית מלאה בכבישה קרה – טעים ומשביע מאד).
5. ארוחת ערב: ירקות מאודים בכמות לא מוגבלת (תפוחי אדמה, סלרי, דלעת, תירס וכדומה שמבושלים במים רותחים במשך כחצי שעה. אין להוסיף לזה אבקות או תבלינים. שמן זית חופשי). היות והמים סופגים כמות גדולה של מרכיבים בריאים אז מומלץ (כלומר זה חלק מהעניין) לשתות את הנוזל/מרק.
6. מקפידים על התעמלות – הליכה מהירה (כ- 40-50 דקות). רצוי בבוקר.


הערות לגבי האוכל:

מוצרי חלב – מותר רק חמאה, גבינה לבנה 9%, קוטג'
בשר בקר – אסור
נקניקים, נקניקיות, המבורגר וכל סוג אחר של בשר/עוף/מזון מעובד – כמובן שאסור
עוף – מותר בערך פעם בשבוע (בארוחת הערב)
סוכר לבן – אסור
כל דבר שעשוי מקמח לבן או שמכיל קמח לבן – אסור
(אגב, ברור לכם שאם כתוב על לחם שהוא מכיל למשל "קמח מלא" וגם "קמח חיטה", אז "קמח חיטה" זה פשוט שם אחר לקמח לבן שהיצרן מקווה שתתבלבלו ותחשבו שהוא משהו בריא. נכון?)

הערות נוספות:

ישנם כמה עקרונות שמופיעים בספר של שרה חמו ושלדעתי הם לא קריטיים (למרות שלמיטב הבנתי שרה טוענת שהם כן הכרחיים):
1. ללכת לשון מוקדם (מקסימום 22:00). אני אישית לא הקפדתי על זה.
2. להתעורר ממש מוקדם (עדיף בשעת הזריחה). אני אישית לא הקפדתי על זה.
3. לא להשתמש בכלל במלח. אני אישית כן הקפדתי על זה, אבל בראייה לאחור לא ברור לי כל כך מה ההיגיון בזה ולא נראה לי שזה ממש קריטי. בכל מקרה, זה לא כל כך קשה ותופתעו לדעת שלאחר שמפסיקים להשתמש במלח, מתחילים להרגיש את המליחות הטבעית של האוכל (מסתבר שלדברים כמו מלפפון, תפוח אדמה מבושל וכו' יש מליחות טבעית עדינה שמתחילים להרגיש בה – או לדמיין אותה חחח – רק אחרי שמתנזרים ממלח כתבלין, והלשון מתחילה להיות יותר רגישה…).
4. ההליכות מסעיף 6 למעלה אמורות להתבצע בבוקר ולא בערב. אני אישית הקפדתי על זה, אבל גם במקרה הזה לא ברור לי מה ההיגיון בזה ולא נראה לי שזה ממש קריטי.
5. אסור לשתות מים. אם צמאים אז אוכלים פרי. הנוזלים מגיעים לגוף משפע הירקות והפירות שאוכלים (וכן מהנוזל של הירקות המאודים). אני אישית כן הקפדתי על זה. אני מכיר מישהי שעזבה את הדיאטה רק בגלל שהיה לה קשה לא לשתות מים. לטעמי זאת לא נקודה קריטית.

מרכיבים קריטיים ששרה חמו כנראה פספסה:
זה משהו שגיליתי הרבה שנים אחרי שביצעתי את הדיאטה:
למיטב הבנתי בדיאטה המקורית, כפי שיישמו אותה בקליניקת קינגסטון, לא אכלו קוטג' אלא שתו משקה פרוביוטי בהכנה עצמית שנקרא "קפיר".
קפיר הוא למעשה מעין "קרוב משפחה" של הקומבוצ'ה שעליה סיפרתי בפוסט הקודם.
גם כאן מדובר (למיטב ידיעתי) במושבה של חיידקים ושמרים , אלא שבמקום לחיות בתוך תה הם חיים בחלב והופכים אותו למשקה מותסס שמזכיר יוגורט. גם כאן אנשים מתייחסים למושבה כאל "פטרייה"
גם את הקפיר (המכונה בארץ גם בשם "הפטרייה היוגית") ניתן להשיג חינם דרך אנשים אחרים שמשתמשים בו (אני השגתי אותו מאישה נחמדה בשם תהילה שפרסמה מודעה באתר "אגורה").
לצערי אחרי כחצי שנה נאלצתי להפסיק עם הדיאטה כי לסיון לא התאים להמשיך לרדת במשקל (צרות טובות. לא? ;-] ), והתבאסתי להמשיך בזה לבד…

לסיכום
שיטה מעולה לשמור על בריאות טובה ולעזור לגוף לנקות את עצמו. שיטה לא רעה בכלל להרזיה (למרות שבעיניי דיאטת HCG היא יותר מהירה ויותר מומלצת אם המטרה היחידה היא הפחתת משקל).

אז מה אתם אומרים?
שווה את המאמץ או נשמע לכם קשה מידי?

Comments

comments

דילוג לתוכן